bad11b063b944a6793334cb3ae6434ae

Karl Lagerfeld store nu in Amsterdam

06 september 2013 | Redactie

Amsterdam heeft sinds kort een Karl Lagerfeld winkel. De winkelopening, waar heel bekend en modelievend Nederland op af kwam, is het begin van een reeks openingen in grote Europese steden. Volgend maand gaat er een tweede Parijse vestiging open, waarna het merk ook grote Duitse steden en Londen aandoet. In totaal wil CEO Pier Paolo Righi dit jaar 10 winkels openen.

karl-lagerfeld-winkel-amsterdam-4

Hoewel Lagerfeld zelf verstek liet gaan tijdens de opening, was zijn aanwezigheid toch overal voelbaar. Op truien, broekzakken en sjaals in typische Karl-kleuren zwart en wit is zijn gezicht (zijn witte paardenstaart en signatuur zonnebril incluis) afgedrukt. Voor echte fans zijn in de 150 vierkante meter tellende flagship store zelfs poppen en kettingen van de ontwerper verkrijgbaar.

‘Karl’ werd vorig jaar gelanceerd in samenwerking met Net-A-Porter. Tot dan toe had de hoofdontwerper van Chanel en Fendi nog geen eigen merk. Lagerfeld besloot zijn krachten te bundelen met de luxewebshop en ontwikkelde een mannen- en vrouwenlijn die regelrecht uit zijn eigen kast lijkt te zijn weggelopen. De collectie zit namelijk vol hagelwitte blouses, skinny jeans en zwarte colberts. Ook zijn herkenbare handschoenen zonder vingers, dubbele witte overhemdkraag en zonnebrillen ontbreken niet in de collectie.

De Amsterdamse Karl Lagerfeld store is gevestigd aan de Hartenstraat in het winkelgebied de Negen Straatjes. Op de begane grond bevind zich de  vrouwenafdeling met kleding, schoenen, tassen, zonnebrillen, accessoires als iPhonehoesjes en modeboeken, terwijl de benedenverdieping gewijd is aan de mannencollectie.

CEO Pier Paolo Righi heeft bewust niet gekozen voor de P.C. Hooftstraat, waar de meeste luxemerken een winkel openen. “Onze eerste winkel in Parijs is gevestigd in Saint Germain, wat meer het equivalent van de P.C. Hooftstraat is,” legt de topman uit. “Volgende maand openen we een tweede winkel in Parijs in een gebied dat gelijkwaardig is aan de Negen Straatjes. Onze doelgroep is breed en de Karl Lagerfeld fan is in beide omgevingen te vinden. Bovendien past de levendige, jonge en upcoming sfeer van de Negen Straatjes erg goed bij ons merk.”

Comments are closed.

Website laten maken? WebIntense.nl, Webdesign en Internet marketing