• Meest duurzame modeketen

    21 augustus 2014 | Redactie

    De Nederlandse consumentenorganisatie Rank a Brand voert jaarlijks onderzoek uit naar de transparantie en duurzaamheid onder populaire modeketens in ons land en dit jaar ‘versloeg’ H&M haar 26 concurrenten en belandde op de eerste plek, wat haar het zogenoemde B-label oplevert. Oftewel de stempel ‘goed op weg in duurzaamheid’.

    magdalena-frackowiak-hm-spring-2013-01

    ‘Wij zijn natuurlijk erg blij met de erkenning ‘meest duurzame modeketen’ in Nederland,’ zegt Helena Helmersson, Head of Sustainability bij H&M in een persbericht. ‘We werken elke dag hard om onze producten, ons bedrijf en de kledingindustrie te verduurzamen. Er moet nog veel gebeuren, maar de ranking van Rank a Brand bewijst dat we op de goede weg zijn en draagt er aan bij dat onze inspanningen transparant en toegankelijk voor consumenten zijn.’

    A-B-C-D-LABEL

    O…

    Lees verder
  • Karl Lagerfeld store nu in Amsterdam

    06 augustus 2014 | Redactie

    Amsterdam heeft sinds kort een Karl Lagerfeld winkel. De winkelopening, waar heel bekend en modelievend Nederland op af kwam, is het begin van een reeks openingen in grote Europese steden. Volgend maand gaat er een tweede Parijse vestiging open, waarna het merk ook grote Duitse steden en Londen aandoet. In totaal wil CEO Pier Paolo Righi dit jaar 10 winkels openen.

    karl-lagerfeld-winkel-amsterdam-4

    Hoewel Lagerfeld zelf verstek liet gaan tijdens de opening, was zijn aanwezigheid toch overal voelbaar. Op truien, broekzakken en sjaals in typische Karl-kleuren zwart en wit is zijn gezicht (zijn witte paardenstaart en signatuur zonnebril incluis) afgedrukt. Voor echte fans zijn in de 150 vierkante meter tellende flagship store zelfs poppen en kettingen van de ontwerper verkrijgbaar.

    ‘Karl’ werd vorig jaar gelanceerd in samenwerking met Net-…

    Lees verder
  • Nathalie Vleeschouwer wil uitbreiden in Nederland

    30 maart 2014 | Redactie

    Nathalie Vleeschouwer en Fragile naar Nederland

    De Belgische ontwerpster Nathalie Vleeschouwer heeft, met haar twee merken: Nathalie Vleeschouwer en Fragile, een bedrijvig jaar gehad. Na Antwerpen en Knokke, gaat in Gent eind februari haar mooiste winkel van België open onder haar eigen naam. Daarnaast werd een agentuur in Nederland opgezet om het label ook daar te introduceren. Vleeschouwer’s label Fragile, met mode voor zwangere vrouwen, deed het eveneens heel goed. In 2013 openden shops in Hasselt en Gent én werd een webwinkel op het internet gezet. 

    Het openen van de winkel en starten van de  webshop kostten behoorlijk wat tijd, energie en de nodige financiële investeringen, aldus Nathalie.  Het komende jaar willen we nadenken over  hoe we het bedrijf kunnen verbeteren en wat we met onze merken kun

    Lees verder
  • Van Gils: Nieuwe flagshipstore

    04 maart 2014 | Redactie

    Een biertje en een potje biljart, een kop koffie en een scheerbeurt of gewoon even spelen met de nieuwste tablet of smartphone; bij de eerste flagship store van Van Gils aan de Meent in Rotterdam, trekt men alles uit de kast om de mannelijke consument naar binnen te lokken. CEO Robert Meijer: “Het merk Van Gils wordt nog vaak geassocieerd met de pakken waarmee wij in de jaren 80 en 90 groot geworden zijn, maar hier kunnen we laten zien dat ons aanbod inmiddels is uitgebreid en ook casual collecties met jeans, chino’s, knits en zelfs woonaccessoires omvat.”

    Consumenten kunnen zich straks van top tot teen in het nieuw steken bij Van Gils. Desgewenst zoekt het verkooppersoneel een hele outfit bij elkaar.Het is geen grote winkel, 106 vierkante meter, maar daar worden wel tussen de 120 en 150 styles aangeboden.

    Robe…

    Lees verder
  • Modemeisjes nemen Collection PRC over

    31 januari 2014 | Redactie

    Het merk van wijlen Percy Irausquin gaat van de Zantman Modegroep naar Maria Tailor en Tamara Elbaz, bekend van tv-programma Modemeisjes met een missie. Tamara en Maria hebben het merk van de in 2008 overleden modeontwerper gekocht en willen de lijn verder uitbouwen. De naam verandert van Percy Collection weer terug in Collection PRC.

    PREVIEWPERCYFW1314

    Percy was echt een veelbelovend talent met een unieke stijl en we zijn altijd fan van hem geweest. Toen wij de kans kregen om zijn prêt-à-porterlijn over te nemen, was de beslissing snel genomen  zegt Tamara Elbaz in een persbericht. De eerste collectie bij de nieuwe eigenaresses zal gelanceerd worden in oktober en bestaan uit een wintermode en items voor de feestdagen. Wat de modemeisjes gaan veranderen aan de collectie willen ze nog niet prijs geven, maar wel is er iets gezegd in de trend …

    Lees verder
  • Houten strik: weer eens wat anders

    29 november 2013 | Redactie

    Mannen die vaak een pak dragen kunnen kiezen uit een enorm assortiment van verschillende stropdassen of strikjes. Er mogen dan wel veel varianten bestaan, toch zijn het niet de meest originele. Al kwam de Amsterdamse luxury boutique Drake’s een wel heel bijzondere collectie tegen; geen strikjes van stof, maar van hout. “Toen ik ze tegen het lijf liep was het meteen liefde op het eerste gezicht: deze moest ik hebben!” zegt Xavier Bouterse, creative director van Drake’s.

    Houten-strik

    Drake’s heeft wel eens vaker cutting edge accessoires. Naast de houten strikjes verkoopt de winkel ook zonnebrillen met een montuur van hout. “Onze klanten vinden onze collectie van luxe producten sexy en cool. De houten strikjes en zonnebrillen vallen vooral onder de catergorie cool”, legt Bouterse uit. Dr…

    Lees verder
  • Doutzen Kroes staat in de top 5 van best betaalde modellen ter wereld

    14 november 2013 | Redactie

    Het Nederlandse topmodel Doutzen Kroes is een van de best betaalde modellen ter wereld. Kroes staat met een geschat jaarinkomen van 6,9 miljoen dollar op nummer vijf van de lijst die door zakenblad Forbes is opgesteld.

    Sinds een aantal jaar is Doutzen Kroes een van de ‘engelen’ van lingeriemerk Victoria’s Secret. Ook is het 27-jarige model, dat een zoon heeft met haar man dj Sunnery James, het gezicht van l ‘Oréal en Tiffany & Co.

    Op nummer één van de Forbes-lijst van best betaalde modellen staat Gisele Bundchen. Dit Braziliaanse model verdiende het afgelopen jaar (van mei 2011 tot mei 2012) 45 miljoen dollar aan haar contracten met Pantène, Esprit en Versace. Ook verwierf zij inkomsten met reclame voor teenslippers van het merk Ipanema.

    Kate Moss staat met 9,2 miljoen dollar op de tw…

    Lees verder
  • Sterke groei bij Omoda: nieuw distributiecentrum

    08 oktober 2013 | Redactie

    De Zeeuwse broers Willem en Lourus Verton richtten tien jaar geleden schoenenwinkel Omoda op, anno nu heeft het schoenenduo dertien eigen winkels en een online shop die dagelijks 35.000 bezoekers trekt. Om de groei bij te kunnen benen hebben de eigenaren onlangs de eerste paal geslagen voor een nieuw distributie- en servicecentrum in Zierikzee. Quick2Fashion sprak de broers over de uitbreiding, hoe online en offline elkaar kunnen versterken en over het geheim achter hun succes.

    Middenin de crisis gaat het zo goed met Omoda dat jullie een nieuw dc bouwen om aan de vraag te kunnen voldoen. Hoe voelt dat? “Spannend! Maar we hebben er veel zin in. De plannen voor een nieuw distributiecentrum liggen er al jaren, dus we zijn blij dat het van start is gegaan. Het pand waar we momenteel verblijven is te klein geworden. Iedereen zie…

    Lees verder
  • Jubileumcollectie Matinique

    08 oktober 2013 | Redactie

    Matinique heeft de nieuwe lijn, genaamd X, in het leven geroepen om de veertigste verjaardag van het mannenmodemerk te vieren.

    JARIGMANTIQ-222r

    De mode voor mannen is niet veel veranderd sinds Niels Martinsen in 1973 Matinique oprichtte. De kleding op oude campagnebeelden van het herenmodemerk oogt enkel meer oversized. Nu zijn de silhouetten strakker en de uitstraling is formeler. Vooral de nieuwste lijn van Matinique, X, is minimalistisch. “Mannen willen simpel,” zegt Jan Booth, ontwerper bij Matinique. “De collectie is clean. De pakken hebben een klassieke uitstraling. De zakkleppen zijn klein, de pijpen smal en de knopen zijn weggewerkt.”

    X, gelanceerd ter ere van de verjaardag van Matinique, bestaat uit een wollen winterjas zo licht als een veertje, maar met een zware uitstraling, kasjmier truien, ov…

    Lees verder
  • Jan Taminiau in één klap wereldberoemd

    01 september 2013 | Redactie

    Door de jurken voor koningin Máxima is de naam ‘Jan Taminiau’ in één klap op de internationale modekaart geschreven. Hij staat nu in het ‘rijtje der groten’, denkt modemarketing deskundige Ronald van Hove. Hoogleraar economische psychologie Fred van Raaij schat de publiciteitswaarde van de jurken op een half tot één miljoen euro. “Eigenlijk had hij het gratis kunnen doen, als je kijkt wat het voor hem oplevert.”

    Jan-Taminiau-right

    Niet één, maar twee ‘kroningsjurken’ ontwierp Jan Taminiau voor Máxima, sinds 30 april koningin van Nederland. In de Nieuwe Kerk droeg ze een koningsblauwe robe met cape. Tijdens de Koningsvaart over het IJ droeg de nieuwe koningin een lichtrode geborduurde creatie van Taminiau’s hand. Het was een jongensdroom die uitkwam, zegt de ontwerper zelf over het project waar hij in het dieps…

    Lees verder
LOOkX webshop
nieuwe collectie BE heren Image Banner 300 x 250
Shoes 300x250
Banner Algemeen 300x250
001. Basic Instinct 300x250

Yoox.com

Trendy Fashion bij Yoox.com

Shoes 728x90

Clarks

Modieuze schoenen

10 Euro Leaderboard

Pretty You

Sexy lingerie, badmode en kleding

Website laten maken? WebIntense.nl, Webdesign en Internet marketing